Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
Uluslararası İdareciler Birliği
Uluslararası İdareciler Birliği
  • Ana Sayfa
  • Genel Başkan
  • Teşkilat
    • Tarihçe
    • Statü
    • Organizasyon
    • Kurucu Üyeler
  • Güncel
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim
Ara
  • Ana Sayfa
  • Genel Başkan
  • Teşkilat
    • Tarihçe
    • Statü
    • Organizasyon
    • Kurucu Üyeler
  • Güncel
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim
 
  • Ana Sayfa
  • Genel Başkan
  • Teşkilat
    • Tarihçe
    • Statü
    • Organizasyon
    • Kurucu Üyeler
  • Güncel
    • Haberler
    • Duyurular
  • İletişim

Statü

ULUSLARARASI İDARECİLER BİRLİĞİ STATÜSÜ

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Birliğin Adı ve Merkezi

MADDE 1-(1) Birliğin Adı: "Uluslararası İdareciler Birliği”dir.

[2] Birliğin merkezi Ankara/Türkiye'dedir.

 

Birliğin Amacı

MADDE 2-(l) Birliğin amacı,

  1. Yerel, bölgesel ve merkezi düzeydeki idareciler arasında tecrübe paylaşımını sistemli ve sürekli hale getirmek, talep eden ülkelere bilgi naklini sağlamak.
  2. Yerel, bölgesel ve merkezi düzeydeki idarecilerin farklı yönetim sistemleri ve uygulamalarını görmeleri ve diğer ülke temsilcileriyle serbestçe tartışmaları için özel fırsatlar sunmak,
  3. Yerel, bölgesel ve merkezi düzeydeki idarecilere yönelik toplantı, çalıştay kongre ve bilgilendirme veya eğitim faaliyetleri düzenlemek,
  4. Yerel, bölgesel ve merkezi düzeydeki idarecilerin güvenlik yönetimi, afet yönetimi, sosyal yardımlar, toplumsal olay yönetimi, göç ve mülteciler, insan hakları, sürdürülebilir kalkınma ve çevre konulanında sorunlara yaklaşımda ortak anlayışın geliştirilmesini sağlamaya yönelik faaliyetlerde bulunmak,
  5. Ülkelerin kamu yönetimindeki değişim süreçlerini izlemek ve deneyimleri karşılaştırmak,
  6. İdareciler aracılığıyla, diğer kamu idareleri arasında da tecrübe paylaşımına katkıda bulunmak,
  7. Yerel, bölgesel ve merkezi düzeydeki idareciler aracılığıyla uygulanan özel projeleri izlemek ve en iyi ülke örneklerinin paylaşılmasına fırsat sunmak,
  8. Yerel, bölgesel ve merkezi düzeydeki idarecilerin hizmet sunumunda kullanılan teknik altyapı ve sistemler hakkında bilgi paylaşımını teşvik etmek.

 

Birliğin Faaliyetleri

MADDE 3-(l)Birlik, statüde belirtilen amaçları gerçekleştirmek üzere bilimsel toplantılar, kongreler, çalıştaylar ve çalışma ziyaretleri düzenler. Birlik amaçları doğrultusunda yayın faaliyeti yapar. Çalışma ve izleme grupları oluşturulur.

  1. Amaçlarını gerçekleştirmek için uluslararası, bölgesel ve ulusal düzeyde benzer kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar, ortak projeler geliştirir, raporlar hazırlar ve değişim programları düzenler.
  2. Birlik amaçlarıyla doğrudan veya dolaylı olarak bağlantılı tüm eylemleri yerine getirebilir. Amacına paralel herhangi bir faaliyete destek verebilir ve diğer kurumlardan ve kamu kaynaklarından yardım alabilir,

 

İKİNCİ BÖLÜM

Üyelikle İlgili Hükümler

 

Kurucu Üyeler

Madde 4-(l)Bu birliğin Kurucuları;

 

  1. Seyfullah HACIMÜFTÜOĞLU-Türk İdari Araştırmalar Vakfı
  2. Saffet Arıkan BEDÜK-Türk idareciler Derneği
  3. Oyunbayar BUTYAMTOGTOKH-Moğolistan Kentsel Merkezler Birliği
  4. (…)
  5. Abdo BERBERİ-İçişleri Bakanlığı Ortak Yönetim Müdürlüğü
  6. (…)
  7. (…)
  8. (…)
  9. Mohamoud AHMEDNUR-Benadir Bölge Valiliği
  10. Nevzat BEYTA-Gostivar Belediyesi
  11. Gürkan KARA- KKTC Mülki İdare Amirleri Derneği
  1. Zurab TCHİABERASHVİLİ-Kakheti Bölge Valiliği

m.   Prof. Dr Eyyüp İSPİR-Türkiye Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü

n.    (…)

o.   (…)

p.   (…)

 

Üyelik Şekil ve Koşulları                                                       

MADDE 5-(l) Üyeler, dernek, vakıf, kar amacı gütmeyen kuruluş, uluslararası kuruluş veya devlet kurumu olabilir. Yerel, bölgesel ve merkezi düzeydeki idarecilik görevini yürüten, bu alanda çalışmaları olan veya idarecilik görevinden emekli olan gerçek şahıslar üye olabilir. Ayrıca kamu yönetimi alanında çalışan akademisyenlerde birliğe üye olabilir.

(2)Birliğin amacının yerine getirilmesinde birliğe katkı veren olan tüm kişiler veya kurumlar Genel Kurul kararıyla onursal üye olarak kabul edilebilirler.

(3)Yeni üyelerin birlik üyeliğine kabul edilmesine birlik genel kurulunca oybirliğiyle karar verilir.

 

Üyelikten Çıkma

MADDE 6- (1) Her üye yazılı olarak bildirmek kaydıyla, Birlikten çıkma hakkına sahiptir.

(2) Üyenin istifa dilekçesi yönetim kuruluna ulaştığı anda çıkış işlemleri sonuçlanmış sayılır.

(3) Üyelikten ayrılma, üyenin Birliğe olan birikmiş borçların sona erdirmez.

 

Üyelikten Çıkarılma                                                                                                                                            

MADDE 7- (1) Birlik üyeliğinden, birlik organlarınca verilen kararlara uymamak ve üye olma şartlarını kaybetmiş olma hallerinde genel kurul kararıyla üyelikten çıkarılabilir veya üyelik askıya alınabilir.

(2)İstifa eden, üyeliği askıya alınan veya üyelikten ihraç edilen bir üye ve vefat etmiş bir üyenin mirasçıları veya vekilleri birliğin kaynakları üzerinde hak iddia edemez.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat ve Organlar

 

Birliğin Teşkilatı

MADDE 8- Birlik, genel merkez, şube ve temsilcilikler şeklinde teşkilatlanabilir.

Birlik Organları

MADDE 9- Birliğin zorunlu organları şunlardır: Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu. Genel Kurul kararı ile başka organlar da oluşturulabilir. Ancak, bu organlara zorunlu organların görev, yetki ve sorumlulukları devredilemez.

 

Genel Kurul

MADDE 10- Genel kurul, Birliğin en yetkili karar organı olup; Birlik statüsüne göre Genel Kurul toplantısına katılma hakkı bulunan üyelerden ve şube genel kuruluna katılma hakkı bulunan üyelerden oluşur.

 

 

Birlik Genel Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE 11- (1) Genel Kurul Toplantısının yetkileri dâhilinde aşağıdaki hususlar bulunmaktadır:

  1. Birlik Statüsünde yapılan değişiklikler,
  2. Genel Sekreterin tayini ve ihraç, edilmesi,
  3. Birliğin gönüllü tasfiyesi,
  4. Üyelerin ihraç edilmesi,
  5. Yönetim ve denetim kurulları raporlarının görüşülmesi ve yönetim kurulunun ibrası, bütçe ve hesapların onaylanması,
  6. Birlik için gerekli olan taşınmaz malların satın alınması veya mevcut taşınmaz malların satılması hususunda yönetim kuruluna verilmesi,
  7. Yönetim kurulunca Birlik çalışmaları ile ilgili olarak hazırlanacak yönetmelikleri inceleyip aynen veya değiştirilerek onaylanması,
  8. Birlik yönetim ve denetim kurullarının kamu görevlisi olmayan başkan ve üyelerine verilecek ücret ile her türlü ödenek, yolluk ve tazminatlar ile Birlik hizmetleri için görevlendirilecek üyelere verilecek gündelik ve yolluk miktarlarının tespit edilmesi,
  9. Birliğin diğer Birlik ve kuruluşlara üye olarak katılması veya ayrılması,
  10. Yönetim kurulunun diğer önerilerinin incelenip karara bağlanması,

 

Birlik Genel Kurulunun Toplanma Şekli ve Zamanı

MADDE 12- (1) Olağan genel kurul iki yılda bir Mayıs ayı içerisinde toplanır.

[2) Birlik, yönetim kurulunun kararıyla veya üye sayısının beşte birinin talebi üzerine herhangi bir tarihte olağanüstü genel kurul toplantısı düzenleyebilir.

 

Birlik Genel Kurulunun Toplantıya Çağrı Usulü

MADDE 13- (1) Yönetim kurulu, Birlik Statüsüne göre genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesini düzenler. Genel kurula katılma hakkı bulunan üyeler, en az on beş önceden, günü, saati, yeri ve gündemi yazılı veya elektronik posta ile bildirilmek suretiyle toplantıya çağrılır. Bu çağrıda, çoğunluk sağlanamaması sebebiyle toplantı yapılamazsa, ikinci toplantının hangi gün, saat ve yerde yapılacağı da belirtilir. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasındaki süre yedi günden az, altmış günden fazla olamaz.

(2) Toplantı, çoğunluk sağlanamaması sebebinin dışında başka bir nedenle geri bırakılırsa, bu durum geri bırakma sebepleri de belirtilmek suretiyle, ilk toplantı için yapılan çağrı usulüne uygun olarak üyelere duyurulur. İkinci toplantının geri bırakma tarihinden itibaren en geç altı ay içinde yapılır. Üyeler ikinci toplantıya, birinci fıkrada belirtilen esaslara göre yeniden çağrılır.(3) Genel kurul toplantısı bir defadan fazla geri bırakılamaz.

 

Toplantı Yeri, Toplantı Yeter Sayısı ile Karar Alma Usul ve Şekilleri

MADDE 14- (1) Genel kurul, katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğunun katılımıyla toplanır; çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.

(2) Genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin listesi toplantı yerinde hazır bulundurulur.

(3) Toplantı yeter sayısı sağlanmışsa durum bir tutanakla tespit edilir ve toplantı yönetim kurulu başkanı veya görevlendireceği yönetim kurulu üyelerinden biri tarafından açılır. Toplantı yeter sayısı sağlanamaması halinde de yönetim kurulunca bir tutanak düzenlenir.

(4) Açılıştan sonra, toplantıyı yönetmek üzere bir başkan ve yeteri kadar başkan vekili ile yazman seçilerek divan heyeti oluşturulur.

(5) Birlik organlarının seçimi için yapılacak oylamalarda, oy kullanan üyelerin divan heyetine kimliklerini göstermeleri ve katılımcı listesindeki isimlerinin karşılarını imzalamaları zorunludur.

(6) Genel kurulda, yalnızca gündemde yer alan maddeler görüşülür, Ancak toplantıda hazır bulunan üyelerin onda biri tarafından görüşülmesi yazılı olarak istenen konuların gündeme alınması zorunludur.

(7) Genel kurulda her üyenin bir oy hakkı vardır; üye oyunu şahsen kullanmak zorundadır. Onursal üyeler genel kurul toplantılarına katılabilir ancak oy kullanamazlar. Tüzel kişinin üye olması halinde, tüzel 'kişinin yönetim kurulu başkanı veya temsille görevlendireceği kişi oy kullanır.

(8) Toplantıda görüşülen konular ve alınan kararlar bir tutanağa yazılır ve divan başkanı ile yazmanlar tarafından birlikte imzalanır. Toplantı sonunda, tutanak ve diğer belgeler yönetim kurulu başkanına teslim edilir. Yönetim kurulu başkanı bu belgelerin korunmasından ve yeni seçilen yönetim kuruluna yedi gün içinde teslim etmekten sorumludur.

 

Toplantıda Alınan Kararların İlgililere Duyurulması

MADDE 15- Birlik Genel Kurulunda alınan kararlar, Birlik Genel Sekreteri tarafından genel kurulu izleyen 30 gün içerisinde elektronik posta, mail, faks veya posta yoluyla birlik üyelerine ve alınan kararlarla ilgili üçüncü kişi veya kurumlara bildirilir.

 

Yönetim Kurulunun Oluşumu

MADDE 16- (1) Yönetim kurulu, 5 asıl ve 5 yedek üye olarak genel kurulca seçilir. Yönetim kurulu, seçimden sonraki ilk toplantısında bir kararla görev bölüşümü yaparak başkan yardımcısı, sayman ve diğer görevlileri belirler.

[2) Yönetim Kurulu, tüm üyelerin haber edilmesi şartıyla her zaman toplantıya çağrılabilir. Üye tamsayısının yarısından bir fazlasının hazır bulunması ile toplanır. Kararlar, toplantıya katılan üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır.

(3) Yönetim Kurulu asıl üyeliğinde istifa veya başka sebeplerden dolayı boşalma olduğu takdirde genel kurulda aldığı oy çokluğu sırasına göre yedek üyelerin göreve çağrılması mecburidir.

 

Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE 17- (1) Yönetim kurulu aşağıdaki hususları yerine getirir.

a. Birliği temsil etmek veya bu hususta kendi üyelerinden bir veya birkaçına yetki vermek,

b. Gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak ve gelecek döneme ait bütçeyi hazırlayarak genel kurula sunmak,

c. Birliğin çalışmaları ile ilgili yönetmelikleri hazırlayarak genel kurul onayına sunmak,

d. Genel kurulun verdiği yetki ile taşınmaz mal satın almak, Birliğe ait taşınır ve taşınmaz malları satmak, bina veya tesis inşa ettirmek, kira sözleşmesi yapmak, Birlik lehine rehin ipotek veya ayni haklar tesis ettirmek,

e. Gerekli görülen yerlerde temsilcilik açılmasını sağlamak,

f. Genel kurulda alınan kararları uygulamak,

g. Her faaliyet yılı sonunda Birliğin işletme hesabı tablosu veya bilanço ve gelir tablosu ile yönetim kurulu

çalışmalarını açıklayan raporunu düzenlemek, toplandığında genel kurula sunmak,

h. Birliğe üye alınması veya üyelikten çıkarılma hususlarında karar vermek,

i. Birliğin amacını gerçekleştirmek için her çeşit kararı almak ve uygulamak,

j. Birlik başkanının teklifi üzerine birlik genel sekreterini atamak,

k. Mevzuatın kendisine verdiği diğer görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak,

 

Birlik Başkanı ve Görevleri

MADDE 18-(1) Birlik Başkanı Birlik Genel Kurulu tarafından, Genel Kurul üyeleri arasından 3 yıl süre için seçilir. Görev süresi sona ermeden herhangi bir sebeple Başkanlık makamının boşalması halinde Birlik yönetim kurulu kendi arasından bir üyesini Genel Kurula kadar geçerli olmak üzere başkan olarak seçer.

 

(2) Birlik Başkanının görev ve yetkileri şunlardır.

  1. Birliği temsil etmek veya temsil etmek üzere bir vekil görevlendirmek,
  2. Genel Kurul ve yönetim Kurulu kararlarım uygulamak, sonuçları izlemek ve değerlendirmek,
  3. Birlik gelirlerinin tahsilini sağlamak, Birliğin alacak, hak ve menfaatlerini izlemek ve korumak,
  4. Birlik Genel Kurulunu, talep halinde veya re'sen toplantıya çağırmak,
  5. Birliğin çalışma programını uygulamak,
  1. Birlik Yönetim kurulunun görüşünü alarak birlikle ilgili konu arda Genel Kurula teklif sunmak,

 

Birlik Genel Sekreteri ile ilgili hükümler

MADDE 19- (1] Birlik genel sekreteri birlik üyeleri arasından birlik başkanının teklifi üzerine birlik yönetim kurulu kararı ile atanır ve en kısa zamanda genel kurul üyelerine duyurulur.

[2) Genel sekreter, birliğin genel yönetim ve işleyişini, mali hizmetleri Birlik Başkanı adına ve onun sorumluluğu ve direktifleri altında yürütülmesini sağlar, birlik başkanı bazı görevlerini genel sekretere devredebilir.

 

Denetim Kurulunun Oluşumu

MADDE 20- (1]Denetim kurulu, 3 asıl ve 3 yedek üye olarak genel kurulca seçilir.

[2) Denetim kurulu asıl üyeliğinde istifa veya başka sebeplerden dolayı boşalma olduğu taktirde genel kurulda aldığı oy çokluğu sırasına göre yedek üyelerin göreve çağrılması mecburidir.

 

Denetim Kurulunun Görev ve Yetkileri

MADDE 21- (1) Denetim kurulu; Birliğin, statüsünde gösterilen amaç ve amacın gerçekleştirilmesi için sürdürüleceği belirtilen çalışma konuları doğrultusunda faaliyet gösterip göstermediğini, defter, hesap ve kayıtların mevzuata ve Birlik statüsüne uygun olarak tutulup tutulmadığını, Birlik statüsünde tespit edilen esas ve usullere göre ve bir yılı geçmeyen aralıklarla denetler ve denetim sonuçlarını bir rapor halinde yönetim kuruluna ve toplandığında genel kurula sunar.

(2) Denetim kurulu; gerektiğinde genel kurulu toplantıya çağırır.

 

Temsilcilik ve şubeler ile ilgili hükümler

MADDE 22- (1) Birlik genel kurulunca gerekli görülen yerlerde şube açılmasına karar verilebilir. Şube açılmasına ilişkin kullanılacak bu yetki yönetim kuruluna devredilebilir.

(2) Farklı ülke mensubu üyelerce şube ve temsilcilik açma talepleri genel kurul tarafından onaylanır.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Mali Hükümler

 

Birliğin Gelirleri

MADDE 23-(l) Birliğin Gelirleri şunlardır:

a. Üye ödentileri,

b. Bağışlar-Yardımlar: Birlik faaliyetlerine katkı sağlamak isteyen özel ve tüzel kişilerin karşılıksız bağışları ve yardımları,

c. Faaliyet Gelirleri: Birlik faaliyetleri sürecinde elde edilen gelirler,

d. Harcamalara Katılma Payları: Birlik faaliyetlerine proje ortağı olarak katılacak kişi ve kurumların ödeyecekleri paylar,

e. Ulusal ve uluslararası kuruluşlarca yapılacak yardımlar,

f. Borçlanmada Usul: Yönetim Kurulu görev ve yetkisi dâhilinde genel mevzuat hükümlerine ve genel kurulu karan uyarınca birliğin ihtiyacı kadar borç sağlayabilir,

g. Çeşitli Gelirler: Birlik adına bağış ve aidat toplayacak kişi veya kişileri birlik yönetim kurulu bir kararla belirtir ve yetki belgesi verir,

h. Teşvik ve promosyonlar.

 

Birliğin Giderleri

MADDE 24- (1)Birliğin giderleri şunlardır:

a.Birliğin görev ve hizmetlerini yerine getirmek için yapılan harcama ar.

b.Birlik idaresinin yönetim ve personel giderleri,

c.Genel Kurul ve Yönetim Kurulu ile Başkan ve Başkan Vekili yollukları ve diğer ilgili giderleri,

d.Birlikçe desteklenecek proje ve çalışmalara sağlanacak katkı giderleri,

e.Çeşitli giderler,Birlik giderlerinin harcama belgesine bağlanması zorunludur.

(2)Birliğin banka hesaplarından para çekmek için yönetim kurulu tarafından yetki verilmiş en az iki kişinin birlikte imzası gereklidir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

 

Kamu Kurum ve Kuruluşları İle İlişkiler

MADDE 25- Birlik amaçlarını gerçekleştirmek üzere kamu kurum ve kuruluşları ile ortak çalışma ve projeler yapar.

 

Birliğin Feshi ve Malvarlığının Tasfiyesi

MADDE 26- Genel kurul, her zaman derneğin feshine karar verebilir. Genel kurulda fesih konusunun görüşülebilmesi için genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır.

 

Personel İstihdamı

MADDE 27- Birlik iş hizmetlerinin yürütülmesi için yeterince personel alınabilir. Sürekli atamalar çalışma dönemi bütçesi kadro çizelgeleri doğrultusunda, geçici atamalar ise bütçede öngörülen ödenek gereğince yapılabilir.

 

Birliğin Tutacağı Defterler

MADDE 28-Birlik elde ettiği gelirler için alındı belgesi kullanır. Ayrıca Karar Defteri, Gelir ve Gider Defteri, Üye Kayıt Defteri ile Alındı Belgesi Kayıt Defterinin Tutulur.

 

 

Yürütme

MADDE 29- Bu Statü hükümlerini Birlik Yönetim Kurulu Başkanı yürütür.

 

Birlik Amblemi

MADDE 30- Birliğin amblemi kurucular üyeler tarafından birlik statüsünün kapağında bulunduğu şekilde belirlenmiştir. Amblemin anlamı; Dünya etrafında farklı yönetim kültürlerinin ortak sorunlara karşı birlikte mücadele etmesini ve kucaklaşmasını simgeler.

 
 
İnkılap Sokak No:17 06420 Kızılay/ANKARA e-mail: uluslararasiidareciler@gmail.com
Santral: (0312) 434 46 22 - 23
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız